Opfølgning på regler for tidsregistrering
De nye regler for arbejdstidsregistrering, der trådte i kraft den 1. juli 2024, har for mange betydet ændringer i registreringssystemer og opdateringer af personalehåndbøger.
Som opfølgning på forårets forberedende arbejdede, udbyder GLS-A et webinar, hvor vi følger op på de udfordringer, som vores medlemsvirksomheder oplever i forbindelse med praktiseringen af de nye registreringskrav.
På webinaret kommer vi bl.a. ind på:
- Krav til kontrol
- Opfølgning på, hvad der skal registreres
- Procedure i forbindelse med ændringer af arbejdstidsregistreringer
- Procedure i forbindelse med udlevering af oplysninger til medarbejderen
- Konsekvenser ved manglende registr
- Hvad forventer vi af fremtidige sager indenfor emnet
Kurset er målrettet ledere, HR-medarbejdere, medarbejdere i lønadministrationen og andre, der beskæftiger sig med arbejdstidsregistreringer.
Kurset afvikles som webinar, og der vil være mulighed for løbende at stille spørgsmål.
Det får du ud af webinaret:
Deltagerne på webinaret får indblik i, hvordan reglerne om arbejdstidsregistrering kan håndteres i praksis. Derudover vil deltagerne blive præsenteret for løsningsforslag på de mest udbredte problemstillinger i forbindelse med de nye registreringskrav.